“Il faudrait une cotisation solidarité sur les revenus” – Mathias Dewatripont

November 30 2020

Mathias Dewatripont, économiste, était l’invité du Grand Oral RTBF/Le Soir ce samedi 28 novembre 2020 à 9h10 sur La Première. Au lendemain de l’annonce de la réouverture règlementée de certains commerces, pour préparer des fêtes qui s’organiseront en mode ultra mineur, il fait le bilan de la crise et des lendemains qui arrivent.

Mis en ligne le 28/11/2020

Data Methods for Empirical Researchers

23 September 2021

The goal is to get on the frontier on best practices in data management, coding, reproducibility etc., from people in academia, data science and business.

15th Belgian Environmental Economics Day 2022

23 September 2021

The Belgian Environmental Economics Day 2022 (BEED) provides an opportunity to researchers in the areas of environmental, resource and ecological economics from universities, university colleges, research institutes and research consultancy firms in Belgium, to present their work.

Paper prizes for Fabrizio Leone

20 September 2021

We are very proud to announce that our PhD student Fabrizio Leone has won the best paper prizes at the “XXXV Jornadas de Economía Industrial” and “RIEF Doctoral Meeting” for his work on “Multinational Enterprises, Technology Transfers and Robot Adoption“.