Business Club: Le bilan économique après 6 mois de pandémie

July 2 2020

L’Europe économique s’est-elle enfin réveillée, peut on coupler des politiques vertes à un idéal de croissance économique, faut-il craindre un nouveau krach boursier ?

FNRS.live

1 July 2020

Le « monde d’après » vu par 5 chercheurs FNRS Lors de cette première édition des FNRS.live, les conférences en ligne du FNRS, 5 chercheurs FNRS ont esquissé les opportunités, les défis et les enjeux qui s’offrent à nos sociétés pour envisager l’après crise, sanitaire mais aussi économique et sociale.

Learning from the Curve

22 June 2020

Students and researchers at ECARES team up to better understand COVID-19 and its economic implications.

In Institutions We Trust? The Economics of Institutional Change

19 June 2020

Both the 2008 global financial crisis and the current COVID-19 pandemic have profoundly impacted our economies and livelihoods. A global crisis affects popular trust in our institutions’ capacity to deal with the challenges ahead, acting as a stress test on national and global institutions.