Newspaper articles related to the Corona crisis

March 30 2020

Some interviews on the covid-19 crisis in Belgian press.

L’Echo – 24 mars 2020 : Un double test Covid-19 pour relancer l’économie (Mathias Dewatripont).
De Tijd – 26 maart 2020 : ‘Test op immuniteit kan economisch herstel versnellen’ (Mathias Dewatripont).
L’Echo – 26 mars 2020 : Mathias Dewatripont: “Les chocs obligent à s’adapter” (Mathias Dewatripont).
7sur7 – 27 mars 2020 : La solution des experts pour sauver l’économie: “Des tests pour déterminer qui est déjà immunisé” (Mathias Dewatripont) .
L’Echo – 27 mars 2020 : “Il faut préparer le retour au travail” (Jean Tirole).
FigaroVox – 4 avril 2020 : «Les États européens doivent sortir du confinement de façon coordonnée» ( Philippe Aghion, Alain Fischer & Philippe Sansonetti – Collège de France and Mathias Dewatripont & Michel Goldman – I3h Institute).
De Tijd – 7 April 2020 : In nood rekent de MR wel op Mathias Dewatripont .
L’Echo – 8 avril 2020 : Comment soutenir l’économie sans hypothéquer le futur ? (Estelle Cantillon).
Springer Nature Sustainability – 21 April 2020 : COVID response: Use public finances to support change (Thomas Sterner – University of Gothenburg (Sweden), Estelle Cantillon – Université Libre de Bruxelles (Belgium) and CEPR (London), Tomas Kåberger – Chalmers University of Technology (Gothenburg) and Renewable Energy Institute (Tokyo) & Claude Henry – Sciences Po (France)).
L’Echo – 25 avril 2020 : Gardons le meilleur du confinement (Estelle Cantillon).
La Libre – 28 avril 2020 : Peut-on sauver rapidement le secteur culturel du désastre ? Voici quelques pistes (Victor Ginsburgh).

Job Openings

30 September 2020

3 Post-doc positions available : Flexible start date – duration 3 years – deadline for application : 1 Dec 2020

WRDS Best Paper Award for Research Examines Role of Governance in Portfolio Results

28 September 2020

Wharton Research Data Services (WRDS) is pleased to announce Marco Becht, Goldschmidt Professor of Corporate Governance at Université libre de Bruxelles, Solvay Brussels School of Economics and Management; Julian R. Franks, Professor at London Business School; and Hannes F. Wagner, Associate Professor at Bocconi University as recipients of the Drexel Governance Conference WRDS Best Paper Award.

China and the WTO: Why Multilateralism Still Matters – Petros Mavroidis and André Sapir

14 September 2020

An examination of China’s participation in the World Trade Organization, the conflicts it has caused, and how WTO reforms could ease them