Newspaper articles related to the Corona crisis

March 30 2020

Some interviews on the covid-19 crisis in Belgian press.

L’Echo – 24 mars 2020 : Un double test Covid-19 pour relancer l’économie (Mathias Dewatripont).
De Tijd – 26 maart 2020 : ‘Test op immuniteit kan economisch herstel versnellen’ (Mathias Dewatripont).
L’Echo – 26 mars 2020 : Mathias Dewatripont: “Les chocs obligent à s’adapter” (Mathias Dewatripont).
7sur7 – 27 mars 2020 : La solution des experts pour sauver l’économie: “Des tests pour déterminer qui est déjà immunisé” (Mathias Dewatripont) .
L’Echo – 27 mars 2020 : “Il faut préparer le retour au travail” (Jean Tirole).
FigaroVox – 4 avril 2020 : «Les États européens doivent sortir du confinement de façon coordonnée» ( Philippe Aghion, Alain Fischer & Philippe Sansonetti – Collège de France and Mathias Dewatripont & Michel Goldman – I3h Institute).
De Tijd – 7 April 2020 : In nood rekent de MR wel op Mathias Dewatripont .
L’Echo – 8 avril 2020 : Comment soutenir l’économie sans hypothéquer le futur ? (Estelle Cantillon).
Springer Nature Sustainability – 21 April 2020 : COVID response: Use public finances to support change (Thomas Sterner – University of Gothenburg (Sweden), Estelle Cantillon – Université Libre de Bruxelles (Belgium) and CEPR (London), Tomas Kåberger – Chalmers University of Technology (Gothenburg) and Renewable Energy Institute (Tokyo) & Claude Henry – Sciences Po (France)).
L’Echo – 25 avril 2020 : Gardons le meilleur du confinement (Estelle Cantillon).
La Libre – 28 avril 2020 : Peut-on sauver rapidement le secteur culturel du désastre ? Voici quelques pistes (Victor Ginsburgh).

Etienne Sadi Kirschen Prize

7 October 2021

Florine Le Henaff received the Etienne Sadi Kirschen Prize from the Association of Economists of ULB and Solvay Business School (AEBr), for her master thesis « Gender gap in environmental concern and pro-environmental behaviors ».   The price annually rewards a master thesis in economics at ULB, with emphasis on its originality in economic analysis and on its …

UNCTAD/Academy of International Business Award

30 September 2021

Baptiste Souillard received the UNCTAD/Academy of International Business Award for the Best Research Work on International Investment and Development for his paper “The Indirect Effect of Import Competition on Corporate Tax Avoidance.”

Data Methods for Empirical Researchers

23 September 2021

The goal is to get on the frontier on best practices in data management, coding, reproducibility etc., from people in academia, data science and business.