WRDS Best Paper Award for Research Examines Role of Governance in Portfolio Results

September 28 2020

Wharton Research Data Services (WRDS) is pleased to announce Marco Becht, Goldschmidt Professor of Corporate Governance at Université libre de Bruxelles, Solvay Brussels School of Economics and Management; Julian R. Franks, Professor at London Business School; and Hannes F. Wagner, Associate Professor at Bocconi University as recipients of the Drexel Governance Conference WRDS Best Paper Award.

David Preinerstorfer awarded the 2022 Wetrems Prize

23 December 2022

Congratulations to our ECARES colleague and friend David Preinerstorfer who on December 17 received the 2022 Wetrems Prize for Mathematics and Physics awarded by the Classe des Sciences of the Royal Academy of Belgium.

Inflation : la récession économique guette l’Europe

23 December 2022

Avec une augmentation du coût de la vie jamais vue en 50 ans, le portefeuille des Belges se porte mal en cette fin d’année. Bram De Rock revient sur les événements qui ont provoqué cette inflation record, et les conséquences sur le pouvoir d’achat des ménages.

‘Het succes heeft China verblind en arrogant gemaakt’

29 November 2022

Begraaf het idee dat internationale handel autocratieën helpt te liberaliseren. ‘China is uitgegroeid tot een frankensteinregime. En Rusland stevent af op een bloedig intern conflict’, zegt de Belg Gérard Roland, een wereldautoriteit in de evolutie van voormalige planeconomieën.